HRA

Lunar Lander
Herní styl Lander
Multiplayer Bez multiplayeru
Rok vydání 1985
Programátor Jaim Andrew Bailey
Grafik (Unknown)

INTRO

FORVER 5 - Party report

Forever 2 - result

Kde, Kdy, Jak a Proč

Vítám Vás lidé, jenž se cítíte věrni svému osmibitovému tvorovi doma na stole ,na (ve, pod) skříni nebo na nějakém vyhrazeném místě jen pro něj.
Samozřejmě jsou vítáni i ti, které osmibity provázely v jejich ranném počítačovém dětství, dospívání i postpubertálním věku.
Zhostil jsem se sepsání recenze z letošního ročníku Foreveru. Pro neznalé se jedná o setkání (cizácky: párty) lidí, pro které osmibit znamená kus života.

Forever se konal ve dnech 19 - 21. března 2004 na Slovensku v městě Trenčín. Tak jako minulý ročník, tak i tento se konal na SP© oděvná, v aule pro cca 150 lidí s pódiem. Forever je otevřen pro osmibitové počítače, tak jste jako v minulosti mohli narazit na tři majoritní zástupce, ATARI, C64, a ZX SPECTRUM.


Pátek - Den první - příjezd

Tak oproti minulým letem se nám podařilo dorazit na místo určení trochu později. Kolem sedmé hodiny večerní jsme po tmě dorazili do Trenčína. V pátek dojíždí lidé povětšinou z blízkého okolí. Příchozí z cizích zemí doráží až v sobotu. Je pátek sedm hodin večer a na partyplace je kolem 15-ti lidí. Každou chvilku přichází další a další. Přítomni jsou všichni z Čech a moravy. Visac, Lord Hypnos ,Sad ,Ceti ,Sigi a má maličkost PCH.


Příjíždí se, zapojuje se, komunikuje se ...

Jdou zde i jiní ... Drake{hollandsko), Cactus a Cobra(Polsko) a hromada madarů ... Samozřejmě je zde další řada znamých i neznámých ze sekce Atari a ZX spectrum. Protože dojmů i pojmů za celý rok je opravdu mnoho, balíme se všichni kdo můžou a jdeme obsadit místní pizzerii. V pizzerii jsou ecidentně nadšeni. Je vidět, že více lidí pohromadě ještě neviděli :) Po desáté hodině večerní se vracíme na základu, kde se mezitím objevují další a další. Začínají se zkoumat periferie ostatních 'nepřátelských' stran. Co se týče ostatních, nechám je vyslovit své dojmy a poznatky, zde se zaměřím chvíli na mě.(děkuji....)


ZX spectrum rožek

Je kolem půlnoci a sedím uprostřed nadšených ZX-spectristů. Probíráme vše co se dá. Od aktuálních dem po hardwarových vychytávek až po mě nejbližší hudby. A zde přišel trochu šok. Ze spectristů vylézá, že vytvořili emulaci hudeb z ATARI ST, které mají formát AY .... Nazvali ho sice SID emulator, ale samí tihle odhodlanci ví, že náš 8580 nikdy v životě nebudou moci emulovat. ... Nechávám je pustit hudbu, kterou mají nachystanou a nevěřím svým smyslům.
ZX spectrum hraje perfektně .... kde se hrabe ..... ATARI :) Mno ... jsou to sice lidé odhodlaní mít jednou zvuk ala Commodore 64 , ale nechme jim ještě čas. Přece jen mají 4 Mhz a kdo ví....
Odcházím z tohoto ZX rožku kolem šesté hodiny ranní ... a odcházím spát :)) .... pátek končí, na řadě je sobota.


Sobota - Den druhý - hlavní program

Po hodinovém spánku (jako obvykle) jsem vzhůru. Partyplace se úspěšně zaplňuje. V sobotu se provádí program. Wotnau , který se stal Commodore organizátorem vyhlašuje soutěž. CreamD odjel již v pátek na svatbu někoho neosmibitového z rodiny. Začíná se hodem 5.25 diskem na dálku. Soutěž probíhá v hale, takže riziko zásahu plastem je docela vysoké. Do soutěže je přihlášeno kolem 20-ti lidí (mne nevyjímaje). At už probíhá soutěž jak chce, prohlašuji před všemi zúčastněnými, že se vsadím, že po soutěži disketa pújde přečíst ..... a také že ano ! Je to disk pro Commodore a po hodinovém házení o strop a zemi přečíst jde bez problému.

Další v pořadí je mini turnament ve hře Microprosse Soccer. Do turnaje vstupují dva zástupci řad ZX,Atari a C64. Nutno říct, že již od začátku je jisté, že hrou neotřelí hráči ZX a Atari nebudou mít šanci .... a teké že neměli. Vyhlášeno je real compo a sedmá hodina večerní je deadline. Mezitím Cactus organizuje fotbalový zápas mezi 'nesmiřitelnou' komunitou ATARI vs COMMODORE.
Nebyl to vydařený zápas. Team C64 prohrál 5:1 a dostal to za minulý rok, když porazil atari 10:1


Cactus a Cobra (polsko)

Odpoledne přichází čas 'Č', hodina 'H', minuta 'M', sekunda 'S'.... přichází compo time. Lidé jsou vyhnání na chodbu, kontrolováni, jestli zaplatili poplatek neboli vstupné a pouštěni zpět s razítkem na ruce a peněženkou lehčí o 300 slovenských dolarů.
Compo začíná, atmosféra houstne ..... Začíná ZX spectrum music compo ....Nutno říci, že po odehrátí všech 20-hudeb vypadá publikum vice méně vyčerpané a čas pro odpočinek přijde vhod. Následuje ATARI music compo a zakončení hudebního kompa má nastarosti kdo jiný než vrchol mezi vrcholy .... ten nejvyšší z nejvyšších .... možná ten absolutně nejvyššší ... sám , samotinký .... Commodóóóre 64.
No řeknu to asi takhle, slabší povahy přeskočte větu ... Aparatůra opět zprasená , degradovala většinu C64 hudeb na basovou linku .... škoda. Kdy se jen ti spectristi (zařizovali audio) naučí, že C64 má narozdíl od jiných basy a tudíž se nemusí aparatura uměle basovat kvuli kvílivým zvukům .... ach jo.

Klasika ... 90% hudebníků nespokojených se zvukem a pocity jsou smíšené. Na řadu jsou lepší horší dema. Jen jedno opět uchvacuje nápadem a to parodie na matrix jménem BASIX od Rastera běžící na ATARI. Je to opet bezkonkurencni demo , ktere nemá jediny vymakaný efekt, ale nápad je geniální a lidé se válí smíchy :)) Je to opět vyčerpávající několikahodinovka, kdy slabší kusy usínají s čelem opřeným o stůl (že Sigi :) a po skončení kompa odchází konečně spát.


Neděle - Den třetí - kdo uteče vyhraje

Jak již nadpis napovídá, všude dobře (na Foreveru obvzlášt) ale doma přece nejlépe. A co teprve ti, jenž čeká až 18-ti hodinová cesta domů třeba Drake (hollandsko) nebo GASMAN (Velká Británie) by mohli vykládat. Všude okolo se balí, třepe vrchníma končetinama a houfně odjíždí domů... ... ... škoda ... ... ... příští rok nashle ... rád se s Vámi všemi zase uvidím. Na závěr snad ještě jedna fotka, která demonstruje vývoj v oblasti Commodore 64. Jedná se o VISACův počítač Commodore 64 a všichni ti, jenž jste posledních pár let v osmibitech zaspali ..... sedněte si a zírejte :)


Commodore 64 v roce 2004 (nápověda: je uprostřed :)

jinak se díváte na : 2x HDD, 1x PC klávesnice, IDE64 řadič a LCD monitor

Forever 2 Party

19.-21.march 2004

C64 Compo Results

WildCompo
---------------------------------------------------------------------
1. Bah! Bah! by 4Mat/Cosine (VIC20 release)

Realtime Compo (C64 entries)
---------------------------------------------------------------------
1. Szenzacios/Padua ... $1b7
3. Jingle 2/Vincenzo ... $132
4. Forever logo/Leon ... $128

C=64 Music
---------------------------------------------------------------------
1. Club Style/Jammer ... $145
2. In Me/Sad/Padua ... $13c
3. Diffusion/Orcan ... $131
4. Tramtarara/PCH ... $126
5. Jamm/Vincenzo ... $111
6. You Be Mine/Richard/Civitas ... $10e
7. Bootzee/Randall ... $109
7. Co ja vim/Factor 6 ... $109
8. Goodbye Friend/Sidder ... $0fc
9. Dance of the Daoinhe Sidhe ... $0f7
10. Thou Shalt Not Smurf/Trompkins $0e4
11. Mudrock ... $0c5

C=64 Graphics
---------------------------------------------------------------------
1. Scenetown 2/Leon ... $1e5
2. Last 17-2/Deev ... $187
3. Fremen Girl/Poison ... $181
4. Last Ninja/JSL ... $17d
5. Sly-Boots/Blemish ... $173
6. Long Live Long Legs/Cacatus ... $109
7. Late.../DCMP ... $0cf
8. Double Dragon/Sad/Padua ... $0c2

C=64 Demo
---------------------------------------------------------------------
Pi/Exon ... $12f
Mist/Civitas Design ... $127
Forever 2/Resource + Singular ... $10a
Shattered/Cosine ... $0de
Resurrection/WWE ... $0b2

C=64 1k entries
---------------------------------------------------------------------
1. Hen-Line Tunnel/Lord Hypnos/Padua ... $134
2. Forever 2/Singular ... $103
3. Lord Hypnos Tribute/Visac & Top Secret ... $0d9

(was slightly over 1k but after an agreement
with the other competitors was allowed to
compete to open the category)

Notes:
---------------------------------------------------------------------
Music compo prizes were sponsored by TOP SECRET / Cult (diskettes, books)
The prizes for music - headphones
The prizes for gfx - a big pack of colorful fixes
The prizes for calculators - disk boxes

Points are in hexadecimal numbers.

Results and releases brought to you by Wotnau and CreaMD
C64 section was organised by Wotnau, Jak-T-Rip & CreaMD

More info in the upcoming party report at c64.sk
PCH / Unreal off
Nový příspěvek k článku

podpis :
První znak podpisu musí být vykřičník, jinak se příspěvek neodešle (ochrana proti spamu)

Advert

Hardcode and datamining by PCH of UNREAL, Hardware guru by RAY of UNREAL, Bugs report by SILLICON of UNREAL
UNREAL 2014-2021 Czech republic