HRA

Magician's Maze
Herní styl [uncategorized]
Multiplayer Bez multiplayeru
Rok vydání 1984
Programátor Tim Hartnell & Brett Hal...
Grafik (Unknown)

INTRO

Schlimeisch party report 2014

Tak. A je konec.
Konec, až na pár vyjímek a jedno hluché období takřka každoročně se opakující akce s názvem Schlimeisch party. Původně čistě setkání české větve lidí okolo Commodore 64 se postupem času úspěšně zvrhlo v multiplatformní happening, na který tento rok přivítalo i docela slušné množství lidí od Atari a ZX. Tak se posaďte do křesel .. začínáme ....


1. Den první .. vlastně den předprvní.

Jelikož se na menší akci dá něco tvořit a tvoření, to je naše, účel téhle akce byl nejen se setkat a vyčistit si hlavy od každodenních masakrálních povinností, ale hlavně dotáhnout rozdělané věci, které tlačíme před sebou. Minulý rok jsme vydali do světa první hru pro osm hráčů na C64 na světě s názvem Schlimeisch mania a tento rok jsme se připravovali na první střílečku pro osm lidí na jedné obrazovce. Grafiky, které jsme měli předpřipraveny a pár základních animací jsme museli dát během třech dnů dohromady ve funkční celek. Máme v týmu velmi, ale velmi šikovné kusy člověků, takže jako první již ve čtvrtek dorazilo tvrdé (funkční) jádro skládající se z Ray / Unreal ( Real-time Coder všeho možného a hlavně nemožného ) , Factor6 ( Hudebník a grafik ) , Sillicon ( C64.cz tester ) a Comos ( Hypa-Ball cracker :) Dorazili v autě o velikosti mexického dolaru a světe div se, včetně výpočetní síly skládající se z jednoho PC a Commodore 64 včetně monitorů a módních doplňků. Jako místo odpočinku posloužila hasičárna ve Fryštáku, která se ale místem naší akce pro tento rok nestala. Co se dělo na hasičárně, ani nechtějte vědět. Nevím to ani já.

2. Den "D" - Pátek 13 - tého !! Začínáme

Druhým dnem byla akce oficiálně zahájena a začali se sjíždět lidé. ( zde si neodpustím jednu poznámku. Ve firemních dopisech jsem začal s oslovením >> Vážení lidé ... A nečekal jsem, kolik lidí se tímto oslovením bude cítit podrážděno ... no nic ... jedeme dál. Na place se první den objevili tito lidé. (čti lidé ), RAY (C64 - Hardware a code guru, tvůrce C64 multijoye Inception64), Factor6 (ZX, C64, Amstrad, Atari - Skvělý multiplatformní hudebník a grafik.), Sillicon (C64 - www.c64.cz přispěvovatel a betatester, hw lamer, PMD), Comos (C64 - Nonstop Hypa-Ball cracker), PCH (C64 - moje maličkost), Sigi (někdy i zapne C64), Noby (vyrábí a dsitribuuje celosvětově známý CF adaptér divIDE pro ZX), Solaris (C64 player), Rasva (C64 user), Jirka (Ataristácký atarista a neskutečný hračička z devítibitovým displejem :), Visac (C64 - Tvůrce celosvětově známého zařízení IDE64 pro C64 ), Fandal (Atari - Nejtvořivější čech, který má za sebou neuvěřitelné množství geniálně hratelných her pro Multijoy na Atari), Krupkaj a Zdeněk (Tvrdé jádro Atari scény v ČR). Pátek se nese vždy v duchu společné návštěvy místních PUBS , takže jsme zakotvili u Fíka ve Fryštáku na náměstí. V té době zrovna přijížděl Krupkaj a kdyby nás neviděl v realtime přecházet silnici, tak by nás pravděpodobně již nikdy nenašel, protože původní místo na hasičárně muselo být změněno. A protože má maličkost v nenadálém zmatku zapoměla dát na bránu hasičárny upozornění o změně místa konání párty, pravděpodobně by před branou posílal všechny do brány pekelné. Tímto jsem pochopil, že musím co nejrychleji informovat o změně placu. Stalo se. ( Tímto se omlouvám všem, kteří nás hledali, ale nenašli).

Po konzumaci několika pizz, light pikantulí a piv jsme se přesunuli na plac do místní jídelny v penzionu, kde jsme našli útočiště dle mě větší, hezčí než hasičárna.. s kávovarem.. chlaďákem plných tekutin .. co si přát více? Jo. Elektřinu. Elekřinu jsme na jeden okruh nevyhodili ani jednou, což něco značí o energetické nenáročnosti našich zlatých strojů.

3. Den Sobotní .. den práce.

Cílem akce bylo stvořit hru pro zařízení Inception s názvem The Walking Death ... hra pro osm hráčů na multicolor grafice , střílečka padni komu padni, plně animovaná ... něco na styl GTA. Ray se chopil kódování a jak je již jeho zvykem, za dva a půl dne z něj vypadla plně hratelná hra :) Je to neskutečná mašina na kódování 65XX procesorů ... Faktor6 kreslil a dokresloval, optimalizoval grafiku pro Raye .. PCH neustále dokola opravoval kolizní mapu, protože ji neustále někdo přepisoval a kreslil všechny sprite animace. V těch jsme se se Silliconem opravdu vyřádili a díky použitým brutálním scénám jsme posunuli hru za hranici 21+. Ačkoliv jsou to velmi ničivé scény dotyčných hráčů, krev si zde neužijete, protože na ni již nemáme volnou barvu. Volnou chvíli jsem vyplňoval pařením absolutně nepřekonatelných Fandalových her na Atari a společně jsme posouvali hranice našich možností do absolutória. Zvláště Mahjong ( nebo jak se to píše) byl extrémně návykový. Sigi s Rayem ve volných chvílích mezi kódování hry (i tyto chvíle existují) zprovoznili přenos z PC na C64 přes Rayův LTP transfer. Vývoj her má zase nové možnosti... V sobotu po obědě někteří příznivci fotorealistické grafiky odešli do přírody na místní hrad Lukov sbírat kešky (né vždy úspěnšě:-) a vypařil se Krupkaj (jenž zcela nepochopitelně dal přednost koncertu Jethro Tull v Olomouci). Každý den nás navštívil Jirka a nezapoměl si přinést ... no .. a co si přinesl, o tom Vám přineseme podrobnější reportáž někdy příště ! (byl to jednodeskový školní mikropočítač PMI-80 v epesním hliníkovém kufříku i s mnoha rošířeními a k němu připojenou ultrarychlou tiskárnu BT100) Sobotní večer se programovalo, kreslilo .. pilo kafe, pařilo hry - dokonce si někteří vyzkoušeli namakaně vypadající hru Metal Dust která potřebuje SuperCPU+floppy1581 a zjistili že jednuduše jen vypadá. Ray mi usekl v Barbarianovi hlavu a spokojeně odešel kódovat gamesu, atmosféru plnou klidu a pohody nenarušila ani důchodkyně, která nás přišla navštívit a odebrala nám z chlaďáku jednu matonku a pak opět bezeslova odplula ... Stydlivá fanynka. Jelikož každý den končil okolo 3:15 ráno a začínal okolo 7:30 většina lidí již v neděli pociťuje mírnou únavu.

4. Neděle, odjezd ..

Tyto dny utečnou strašně rychle a přitom se jedná o celých 1,09 procenta celého roku. I přesto všechno se v neděli ráno začalo balit a jelikož některé čekala dlouhá cesta až 470km, většina se vypařila do dvanácté hodiny. Poslední jedinci seděli na vyklizeném place a přemýšleli jsme co dál. Zvláště tedy Fandal a Já :) ... máme připravené dva nápady na multiplayerovky, tak uvidíme, co z toho na dalších Schlimeischi dáme dohromady!

Díky Vám všem za to, že jste přijeli a tímto se s vámi loučí PCH / Unreal (edit Sillicon).
Dnes je 17.6.2013

Fotogalerii z akce najdete zde

Nový příspěvek k článku

podpis :
První znak podpisu musí být vykřičník, jinak se příspěvek neodešle (ochrana proti spamu)

14.10.2014 - Robert Wankes

Mohla to být skvělá akce, díky za report! Zaujala mě věta "- dokonce si někteří vyzkoušeli namakaně vypadající hru Metal Dust která potřebuje SuperCPU+floppy1581" ...k tomu by dalších pár údajů nebylo? Co kde, jak za kolik, proč...hihi...? :-)

22.06.2014 - PCH

Tak pánové .. zprovoznil jsem diskuze pod jednotlivými články .. tak hodně štěstí :)

Advert

Hardcode and datamining by PCH of UNREAL, Hardware guru by RAY of UNREAL, Bugs report by SILLICON of UNREAL
UNREAL 2014-2021 Czech republic