HRA

Hubert
Herní styl Platformer (3D)
Multiplayer Bez multiplayeru
Rok vydání 1983
Programátor Carlo Perconti
Grafik Carlo Perconti

INTRO

Diskuze

Jak programátoři dokázali využít tak malou paměť ?
26.09.2024 Miroslav Cca kolem roku 1990 jsem měl C64 II, a dodnes mě fascinuje, jak programátoři dokázali do tak malé paměti naprogramovat tak rozsáhlé hry? Konkrétně hra: Journey to the Centre of the Earth od OziSoft. Mapa hry je na tu paměť obrovská, dále zvuk, ovládání no prostě funkční hra, kterou jsem nedohrál ale jedna z mých neoblíbenějších, v těch letech jsem si na čtverečkový papír nakreslil skoro celou mapu, uf. Jak to ti programátoři dokázali ?!

Nadpis
Duchaplný text
Podpis První znak podpisu musí být vykřičník

28.09.2024 PCH Jsem se trochu spletl. Teda oprava .. v osmi bajtech ( jednom znaku na C64 ) bylo mozne zakodovat mapu 11x11 znaku .. nebo 32x4 atd
27.09.2024 PCH No. Docela normálně. Tam, kde je dnes pro kousek mapy vyčleněno pár desítek MB dat, bylo v té době vyčleněn jeden bajt a ten se interpretoval jako kousek území o velikosti třeba 4x4 znaky.
Pak se samozřejmě daly dělat obrovské mapy.

V jednom bajtu bylo možné zakódovat území o velikosti cca 11x11 znaků

Advert

Hardcode and datamining by PCH of UNREAL, Hardware guru by RAY of UNREAL, Bugs report by SILLICON of UNREAL
UNREAL 2014-2021 Czech republic